دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: نبی گرامی اسلامی در آخرین لحظات عمر شریفشان دو چیز ارزشمند برای امت اسلام به یادگار گذاشتند که یکی قرآن و دیگری اهل‌بیت (ع) است و خودشان فرمودند هر کس به این دو چیز ارزشمند تمسک بجوید دچار گمراهی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: بی‌تردید برای رشد، تعالی و کمال چه در امور مادی و چه در امور معنوی لازم است انسان از دو امر مهم بهره‌مند باشد که یکی داشتن برنامه و دیگری بهره‌مندی از اسوه و الگوی مناسب.

وی گفت: بدون برنامه و بدون اسوه انگیزه‌ای برای طی طریق نیست و انسان دچار تحیر خواهد شد چرا که به‌وسیله برنامه و داشتن اسوه می‌توان به مقصد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی افزود: داشتن اسوه و الگو لازم و ضروری است و باید این اسوه و الگو در برنامه مشخص قرار گیرد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی عمر بگذرد تمام شده و جای آزمون‌وخطا نیست به همین خاطر باید برنامه‌ریزی و الگو به‌درستی انتخاب شود چون زندگی به عقب بر نمی‌گردد و هر کسی نمی‌تواند اسوه انسان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اسوه مناسب کسی است که یک لکه ظلمانی و یک لکه تیره در زندگی او نیست و یک انسان کامل به‌تمام‌معنا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: در حدیث شریف ثقلین امور مهمی بیان شده است مبنی بر اینکه دو چیز مهم می‌تواند پشتوانه و تکیه‌گاه انسان قرار گیرد و انسان را از سقوط در منجلاب‌ها نجات دهد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه افزود: نبی گرامی اسلامی در آخرین لحظات عمر شریفشان دو چیز ارزشمند برای امت اسلام به یادگار گذاشته است که یکی قرآن و دیگری اهل‌بیت (ع) است و هر کس به این دو چیز ارزشمند تمسک جوید دچار گمراهی نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ثقل اکبر کتاب خداوند است و ثقل اصغر نیز عترت است و قرآن منهای عترت ضلالت است و عترت بدون قرآن نیز ضلالت است و باید این دو چیز ارزشمند با همدیگر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: در این دنیای وسوسه‌انگیز باید منازل مؤمنین به تلاوت قرآن منور شود تا برکات تلاوت قرآن بر قلب و روح انسان جاری شود.

وی یادآور شد: سنت و کلمات ائمه معصومین(ع) باید در متن عمومی جامعه نهادینه شود و بسیاری از روان‌شناسان قواعد خودشان را از سخنان حضرت علی علیه‌السلام استخراج کرده‌اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: سیره و سبک‌رفتاری حضرات معصومین باید در زندگی فردی و اجتماعی نیز گسترش پیدا کند.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید بهترین اسوه برای امت اسلام نبی گرامی اسلام است و نبی گرامی اسلام نیز فرموده‌اند بعد از من بهترین اسوه حضرت علی علیه‌السلام و بعد از ایشان نیز فرزندان ایشان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha